KHASIAT MINYAK KELAPA DARA (VCO)

Minyak Kelapa Dara Health BuildersMelalui proses penapaian yang unik dikembangkan oleh Dr A. NathanDr A. Nathan , pakar Mikrobiologi dan Patologi dari Auckland, New Zealand, telah menyedari bahawa embrio yang terkandung dalam tempurung kepala mengambil masa lebih kurang 45 hari untuk membesar sepenuhnya dan pada ketika inilah kelapa menghasilkan asid laurik yang paling banyak. Beliau juga mendapati bomoh tradisional di Filipina yang dikenali sebagai manghihilot menggunakan minyak kelapa yang diihasilkan seperti di atas untuk merawat pesakit yang serius kerana mereka percaya minyak kepala pada ketika itu berada pada kualiti terbaik serta boleh diserap dengan lebih baik dan cepat oleh tubuh pesakit.

Dr Nathan telah menggabungkan fenomena semulajadi ini dalam proses penapaiannya yang unik yang juga mengambil masa 45 hari untuk menghasilkan Health Builders Organic Virgin Coconut Oil.

Sesungguhnya, molekul minyak yang dihasilkan melalui proses penapaian yang unik ini adalah amat kecil serta lebih mudah daan lebih cepat diserap untuk memberi anda kesan yang maksimum.

Asid laurik yang terkandung dalam VCO ini bertindak kuat sebagai anti-virus dan anti-bakteria dan merupakan asid lemak rantai sederhana (medium chain fatty acids – 69.5%) yang ditemui sebagai komponen dalam susu ibu.

MCFA cepat menyerap dan dihantar ke hati untuk digunakan sebagai sumber tenaga, dan tidak diedar dalam saluran darah seperti asid lemak rantai panjang, jadi apa yang anda dapat ialah tenaga dan bukannya lemak badan dan arteri juga tidak tersumbat.

0 comments:

Post a Comment

Renungan Hadith

Enjin Carian Google