Pendedahan Rahsia Perniagaan, Lengkap Dengan Teknik Pemasaran Dan Resipi Rahsia Untuk Anda Terus Memulakan Perniagaan
Sekarang dah masuk bulan Syaaban.
Sedarkah anda bahawa ketika ini, pengusaha-pengusaha kuih raya di seluruh negara baru sahaja menghabiskan 'cuti panjang' mereka sejak 10 bulan lalu? Sekarang mereka dalam diam-diam sedang mengatur strategi pemasaran bagi memenuhi permintaan kuih raya bagi Syawal tahun ini. Kalau tak percaya, anda cuba intai-intai di premis-premis jualan bahan-bahan kek dan biskut yang berdekatan.
Dalam bulan Ramadan, terdapat segelintir rakan-rakan kita yang sanggup mengharungi keletihan berpuasa disiang hari dan berjaga sepanjang malam semata-mata untuk memenuhi tempahan pelanggan terhadap juadah-juadah kuih raya yang mesti dibekalkan sebelum 1 syawal. Bahkan ada diantara mereka yang sanggup ambil cuti untuk memastikan tempahan-tempahan pelanggan dipenuhi.
Cuba bayangkan, kenapakah mereka sanggup bersusah payah sampai macam tu sekali? Cuba tanya mereka. Mungkin dengan rendah dirinya mereka akan jawab ’Saje je nak cari duit lebih sikit nak cover kos belanja musim raya, boleh la beli baju raya cantik-cantik untuk anak-anak, tukar langsir baru’. Hmm... betul ke tu?
Sebenarnya mereka ini sebenarnya pandai menyimpan rahsia.
Biar kami dedahkan rahsia-rahsia tersebut...
Setiap tahun ada sahaja tempahan kuih raya yang terpaksa ditolak dan ada juga tempahan yang gagal dipenuhi?
Tempahan terpaksa ditolak?
Bayangkan, betapa 'kencang'nya bisnes kuih raya ini.
Pengusaha-pengusaha kuih raya ini ibarat beruang polar yang tidur lena dalam kesejukan menunggu ketibaan musim panas. Ketahuilah bahawa musim raya ini adalah ibarat ’musim panas’ bagi usahawan-usahawan kuih raya.
Tidakkah anda ingin turut sama merasai ’kehangatan’ musim raya tahun ini?
Dapatkan maklumat lanjut di http://www.rahsiakuihraya.com
Potensi Bisnes Kuih Raya
1/3 daripada tenaga buruh di Malaysia adalah wanita dan mereka ini terikat dengan komitmen kerja dan tiada masa nak buat kuih raya
Menurut banci pada 1995, 47.1% wanita(lingkungan umur 18-50 tahun) di Malaysia adalah pekerja iaitu sebanyak 2.9 juta orang. Itu hanya 1995, bayangkan situasi sekarang. Sudah pasti jumlah tersebut semakin bertambah.
Terdapat lebih kurang 5 juta unit rumah di Malaysia dan setiap isi rumah perlu disediakan dengan kuih raya sebelum menjelang Syawal.
Wanita Melayu terkenal dengan sifat berlumba-lumba, termasuklah berlumba 'siapa lebih banyak jenis kuih raya'.
Anda pergilah ke mana-mana negara, anda takkan jumpa negara yang begitu banyak sekali kepelbagaian hidangan semasa hari raya seperti di Malaysia.
Rakyat Malaysia terkenal dengan tabiat berbelanja habis-habisan ketika musim raya.
1 comments:
ada tak testimoni pembeli yang betul2 buat?
Post a Comment