Buat Duit Raya Lagi..

Musim mengerjakan fardhu haji sudah bermula, Kota Mekah dan Madinah sudah dibanjiri dengan jutaan manusia yang datang dari seluruh pelosok dunia. Bagi mereka, memperolehi haji yang mabrur menjadi harapan utama.

Bagi kita yang tidak pergi mengerjakan haji pada tahun ini pula, bakal menyambut Hari Raya Haji atau Hari Raya Qurban tidak lama lagi……



Seperti biasa, peluang menjana pendapatan melalui bisnes kuih raya sempena Hari Raya Haji tetap ada walaupun kurang meriah berbanding Hari Raya Puasa. Maklumat lanjut bagaimana menjana pendapatan dengan risiko yang rendah di dalam bisnes kuih raya diterangkan dengan terperinci di dalam ebook yang boleh di dapati di http://www.rahsiakuihraya.com

Risiko kerosakan kuih raya lebih rendah dan tempoh jualan lebih panjang dengan meletak kuih raya secara ‘consignment’ di premis tetap seperti kedai kek atau pasaraya berbanding gerai jualan kuih raya sementara. Ini adalah kerana premis tetap boleh meneruskan jualan dalam musim perayaan, raya pertama, kedua dan seterusnya tanpa perlu mengubah-ubah tempat letaknya bekas-bekas kuih dibantu pula dengan persekitaran suhu yang sesuai.. manakala pengusaha 'gerai jualan kuih raya sementara' perlu lebih kreatif untuk menghabiskan jualan sebelum hari raya. Namun sekiranya digabungkan kedua-duanya dengan bijak akan menghasilkan jualan yang lebih menguntungkan.

Walau bagaimanapun, sedikit kajian pasaran diperlukan. Ada negeri-negeri yang hebat sambutan hari raya hajinya dan ada yang tidak seberapa. Penyediaan produk hendaklah bersesuaian dengan permintaan dan sejauh mana promosi dilakukan..

0 comments:

Post a Comment

Renungan Hadith

Enjin Carian Google